čtvrtek 20. června 2013

Jahodová zmrzlina...

Červené jahůdky sbírali naši předci už v době kamenné, my si je pěstujeme na zahrádkách, jahodových polích a nebo je kupujeme na trzích a v obchodech, Já jsem vyrazila jako každý rok k našim polským sousedům, kteří mají nejlepší nabídku jahod  a to 1kg za 39 Kč, tak nekupte to...mám nakoupeno na zmrzliny,džemy, mražení i koláče...V dnešním vedru jsem dělala u nás tak oblíbenou jahůdkovou zmrzlinu.Recept je velmi jednoduchý a zmrzka je výborná. Vezmete misku mražených jahod a dáte je do mixéru, k tomu přilijete přiměřemě smetanu nebo Tatra mléko (raději méně než více, aby nebyla řídká, přilít můžete vždycky) Přidáte lžičku cukru třtinového, nebo krystalu a vše vymixujete....a je hotovo.Pak už jen zmzlinu naservírujete do hezkých mističek a ozdobíte mátou či ovocem.Tak dobrou chuť....








Polštářky a přehoz pro večerní chladnější posezení. Vše jsem ušila z tilda látek s venkovskými motivy růží. proužků, puntíků a růžové bavlny...prostě posedlá růžemi :o)

















3 komentáře:

  1. Eliško, hned bych si přisedla - nádhera, vykouzlila si krásné léto! A inspirovala si mě, jahodovou dělám sice trochu jinak, ale už je v mrazáku...
    Přeji ti krásné dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Helenko, děkuji za milý komentář...jahůdky nikdy nezklamou,ať už se dělají jakoliv...no a s látkami jsem si trochu hrála :o)Moc tě zdraví Eliška

    OdpovědětVymazat
  3. Eli,
    vypadá nádherně ... stejně jako ostatní fotky polštářků a přehozu ... vůbec jsem netušila, že jsi taková "švadlenka Madlenka šikovná" ... pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat